یک نامهنگاری ساده وانبوهی از غلط املایی! ظاهراً حضور چندین مترجم زبان در فدراسیون کشتی هم نتوانست از بروز اشتباهات فاحش جلوگیری کند و اتفاقی افتاد که در مجامع بینالمللی، آبروی کشتی ایران را تهدید کرد.
به گزارش مشرق، بعد از هیاهوی جنجالی رقابتهای فینال لیگ برتر کشتی آزاد و بخصوص اتفاقات وزن 74 کیلوگرم، اختلاف نظر بین داوران و مربیان بالا گرفت تا جایی که کمیته داوران تصمیم گرفت تا قضاوت نهایی را به مسئولان عالیرتبه فدراسیون جهانی بسپارد و نظر شخص رافائل مارتینتی رئیس فیلا را جویا شود. اما تأیید شفاهی و ضمنی مارتینتی کافی نبود وکار به نامهنگاری کشید. نامهای از سوی مسئولان فدراسیون کشتی به مارتینتی ارسال شد و چندی بعد رئیس فدراسیون جهانی کشتی، با اعلام ناآگاهی از نام و ملیت کشتیگیران فیلم مورد نظر، رأی داوران را تأیید کرد.
فدراسیون کشتی هم شادمان از این اتفاق و صحت قضاوت دیدار 74 کیلوگرم، اصلنامه و پاسخ رافائل مارتینتی را از طریق سایت رسمی خود منتشر کرد. سندی که نشان داد پایههای دیپلماسی بینالمللی کشتی ایران لرزان است و آبروی ورزش اول کشور در نهادهای بینالمللی در معرض تهدید. شاید اگر کمیته روابط بینالملل فدراسیون کشتی، بعد از استعفای مهدی خالدی، رها نمیشد، امروز شاهد این اتفاق نبودیم.
ماجرا از این قرار است که نامه فدراسیون به مارتینتی، از سوی دبیر فدراسیون کشتی و با ایمیل شخصی او ارسال شد. در این نامه که مجموعاً 4 خط است، علاوه بر چندین و چند غلط املایی، انبوهی از اشتباهات و خطاهای نگارشی وجود دارد که اساساً نامه مذکور را از شکل نامههای اداری و رسمی خارج کرده است. همانطور که در تصویر فوق میبینید در این نامه کلمات بسیار پیشپا افتاده انگلیسی همچون واژه copy به اشتباه coppy نوشته شده و بدتر آنکه نام کشور گرجستان Georgia به اشتباه Gorgia درج شده و همین باعث شده تا مارتینتی در نامه خود صراحتاً بگوید: «یاد آور میشوم که من نمیدانم ملیت کشتیگیر مورد اشاره شما چیست؟»
سرانجام دیروز پس از گذشت چندین ماه بحث و جنجال، حکم سعید مرتضوی از سوی دیوان عالی عدالت اداری به وزارت رفاه و کار و امور اجتماعی ابلاغ شد.
به گزارش «تابناک»، روز گذشته، رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: امروز حکم این دیوان در مورد مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی به وزیر رفاه ابلاغ شده و این حکم قطعی است.
منتظری در پاسخ به این پرسش که این حکم چه زمانی اجرا میشود، گفت: احکام این دیوان بر پایه قانون، بلافاصله پس از ابلاغ باید اجرایی شوند و حکم سعید مرتضوی نیز اجرا میشود.
وی گفت: دیگر هیچ حرف و حدیثی در این باره نیست و این موضوع پایان یافته است.
بنا بر این گزارش، ظهر امروز چند نفر از نمایندگان امضاکننده استیضاح وزیر رفاه، جلسه ویژهای با حضور وزیر رفاه در مجلس تشکیل دادند و درباره اجرای حکم دیوان عالی عدالت اداری تأکید کردند.
غلامرضا نوری، نماینده مردم بستان آباد در این باره گفت: توضیحات وزبر برای نماینگان قانع کننده نبود و اگر تا روز سهشنبه تکلیف جانشین مرتضوی تعیین نشود، نمایندگان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
از سوی دیگر، امروز مدیر کل امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جلسه روز سهشنبه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی برای تعیین جانشین سعید مرتضوی خبر داد.
فدراسيون بينالمللي فوتبال، پنجشنبه هفته گذشته اولين ردهبندي تيمهاي ملي جهان در سال 2013 را اعلام كرد كه براساس آن اسپانيا كماكان در صدر جدول قرار دارد.
به گزارش «تابناک»، اتفاق مهم در بين تيمهاي برتر آسيا براي ايران و ازبكستان رخ داده است. ازبكها در رنكينگ جديد جايگاه چهارم آسيا را با 555 امتياز در اختيار گرفته و اين در حالي است كه تيم ملي ايران با 537 امتياز تيم پنجم آسيا شده است. ايران در حال حاضر تيم شصتم جهان است.
جالب این که در رده بندی فعلی تیمهای جاماییکا و هندوراس بالاتر از ایران قرار گرفتند !
در مدتی که کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال بود، فوتبال ایران یک جام جهانی و یک جام ملتها را برای تیم ملی بزرگسالان، یک بازی های آسیایی و دو المپیک برای تیم ملی امید، سه جام جهانی و جام آسیا برای تیم ملی جوانان، یک جام جهانی و دو جام آسیا برای تیم ملی نوجوانان و یک جام آسیایی و یک حذف زود هنگام از جام جهانی برای تیم ملی فوتسال داشته است. آمار از ناکامی ۸۱ درصدی فوتبال ایران در بخش های مختلف ( منهای فوتبال ساحلی و فوتبال و فوتسال بانوان که همیشه با شکست همراه بوده است ) خبر می دهد و حالا پرسش اینست که «سناریوی» شما واقعا قابل دفاع است؟
سناریوی شما برای اداره فدراسیون فوتبال همانی است که در انتخابات فارس، کرمانشاه و هرمزگان شاهد بودیم؟ دوره «سطحی نگری» خیلی وقت است گذشته ...
به هر حال پس از حماسه ملبورن یکبار دیگر و بازهم با تکیه بر همان نسل طلایی به جام جهانی رفتیم اما حالا به چنان گردنه سختی خورده ایم که ممکن است برای دومین دوره پیاپی بازهم باید در حسرت جام جهانی بنشینیم.
اما اگر بعد از همان حماسه ملبورن شروع می کردیم و عنان تیم های نوجوانان و جوانان در باشگاهها و در تیم ملی را به دلال ها و آدم های کاسب کار نمی دادیم اکنون آنقدر نوجوان و جوان خوب داشتیم که همانند ژاپن از نیمه راه ، صعودمان را به جام جهانی جشن می گرفتیم.
حقیقت اینجاست که ما دیگر نمی توانیم به استعدادها و نبوغ ذاتی بازیکنان خود در آسیا ببالیم که از این حیث نیز تهی هستیم.
کدام بازیکن را در لیگ برتر سراغ دارید که بتواند یار مستقیم خود را دریبل بزند و از سر راه بردارد؟ علی کریمی و یکی دو بازیکن دیگر را فاکتور بگیریم که آنها هم ماحصل تشکیلاتی بالا آمدن در این فوتبال نیستند و بیاییم از همین ژاپن و کره الگو بگیریم تا ده سال بعد به قافله فوتبال آسیا برسیم.
به میانگین سنی تیم های بزرگ ما مثل استقلال و پرسپولیس و سپاهان نگاه کنید و آنگاه ببینید تیم ملی دارای چه میانگین سنی است.
در آسيا ژاپنيها كه با يك پله صعود رتبه بيست و يكم جهان را در اختيار گرفتهاند، صدرنشين هستند.
برخلاف ماههاي گذشته كرهجنوبي بالاخره در رنكينگ صعود داشته تا به جايگاه سي و چهارم جهان برسد و رتبه دومي خود در آسيا را حفظ كند. استراليا هم طبق روال ماههاي گذشته تيم سوم آسياست. اتفاق مهم در بين تيمهاي برتر آسيا براي ايران و ازبكستان رخ داده است. ازبكها در رنكينگ جديد جايگاه چهارم آسيا را با 555 امتياز در اختيار گرفته و اين در حالي است كه تيم ملي ايران با 537 امتياز تيم پنجم آسيا شده است. ايران در حال حاضر تيم شصتم جهان است.
آیا اینها با این شرایط می خواهند معجزه کنند؟
امروز هم که فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون آسیا از سوی afcانتخاب شده حتما اهالی فدراسیون از بابت این هنرنمایی خود به خود می بالند و اینجاست که به دست اندرکاران کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شک می کنیم چرا که یا شاخصه های ایشان با واقعیات نمی خواند و یا اینکه باید به کارشناسان و اهالی فن در فوتبال ایران شک کرد!
FIFA Rank | Zone Rank | Team | Pts | +/- Pos | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
21 | 1 | Japan | 834 | 1 | ![]() |
||
34 | 2 | Korea Republic | 687 | 1 | ![]() |
||
36 | 3 | Australia | 674 | 0 | ![]() |
||
56 | 4 | Uzbekistan | 555 | 11 | ![]() |
||
60 | 5 | Iran | 537 | -1 | ![]() |
||
86 | 6 | China PR | 415 | 2 | ![]() |
||
89 | 7 | Iraq | 392 | 3 | ![]() |
||
95 | 8 | Jordan | 375 | -1 | ![]() |
||
99 | 9 | Korea DPR | 363 | 0 | ![]() |
||
103 | 10 | United Arab Emirates | 346 | -7 | ![]() |
فهرست جدید تیمهای ملی فوتبال جهان اعلام شد که در آن اسپانیا با 1606 امتیاز همچنان در صدر است.
آلمان با 1437 و آرژانتین با 1290 در ردههای دوم و سوم قرار دارند.
تیم ملی فوتبال ایران به روند نزولی خود ادامه داد و با یک پله سقوط به رده شصتم سقوط کرد و در آسیا نیز پنجم شد.
ژاپن رده 21 را در اختیار دارد که بهترین تیم آسیایی است. کره جنوبی سی و چهارم است، استرالیا سی و ششم و ازبکستان در رده پنجاه و ششم قرار گرفته است.
بزرگترین تلویزیون جهان با صفحه نمایش 210 اینچی، ساخت شرکت خودروسازی «پورشه»، رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، بزرگترین تلویزیون جهان با قیمت 662 هزار دلار، در هیچ خانهای جا نمیشود و بیشتر برای استفاده در فضای باز یا بر روی قایق های تفریحی مناسب است.
کار طراحی صفحه نمایش عظیم این تلویزیون توسط متخصصان شرکت خودروسازی پورشه انجام شده و شرکت اتریشی C SEED Entertainment این محصول را رونمایی کرده است.
قیمت نجومی بزرگترین تلویزیون جهان 662 هزار دلار معادل چهار خودرو لوکس پورشه 911 است.
در این صفحه نمایش بیش از 725 هزار لامپ LED استفاده شده است که بیش از 4.4 تریلیون رنگ را ایجاد میکنند؛ همچنین تلویزیون مجهز به حسگر اثر انگشت است که امکان استفاده افراد متفرقه را غیر ممکن میسازد.
پس از خاموش شدن تلویزیون و با کمک پنلهای تاشدنی، دستگاه براحتی در کمتر از پنج ثانیه جمع می شود و با فشار دادن یک دکمه بر روی دستگاه کنترل از راه دور، تلویزیون مجددا ظرف 40 ثانیه باز می شود.


صفحه نمایش تاشوی بزرگترین تلویزیون جهان
همزمان با ماه های پایانی دولت دهم، سیل وعده های غیرقابل اجرا و تحقق ناپذیر در کوتاه مدت همچنان در حال طرح است؛ وعده هایی که مدیران بعدی میراث دارش خواهند شد و تنها سطح انتظارات عمومی را افزایش می دهد. با این اوصاف چه انگیزه و اصراری در ایجاد توقعات کاذب نزد افکارعمومی وجود دارد؟
به گزارش «تابناک»؛ پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت، سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد. از او پرسید: آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت: چرا ای پادشاه! اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت: من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا را برایت بیاورند.
نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. پادشاه اما به محض ورود به داخل قصر، وعده اش را فراموش کرد. صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود: «ای پادشاه! من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل می کردم اما وعده لباس گرم تو، مرا از پای درآورد.»
حکایت فوق با رویکردی که برخی مدیران کنونی کشورمان در دستور کار قرار داده اند، ارتباط معنایی جالبی برقرار می سازد. در ماه های اخیر به عنوان ایام رو به پایان دولت دهم، همچنان وعده ها و برنامه هایی از سوی دولت مطرح می شود که طبیعتاً تحققش در دولت های بعدی و آن هم مشروط به محقق شدن برخی پیش نیازهاست و با این حساب طرح این وعده ها تنها ظرف تبلیغاتی مناسبی برای مدیرانی است که طبیعتاً بسیاری شان شاید یک سال دیگر نیز در مسئولیت نباشند.
اگر دولت پسین چون دولت های پیشین عمل نکرد و اعتقادی به ثبات مدیریتی داشت و این مدیران ابقاء شدند، در صورت پیگیری افکارعمومی برای عمل به وعده هایشان از دست هایی می گویند که اجازه نداده اند برنامه هایشان اجرایی شود و عملاً توپ را در زمین اشخاص نامشخص یا در زمین عدم هماهنگی سایر نهادهای مسئول می اندازند و با تقسیم مسئولیت، هزینه تاخیر در عمل به وعده شان یا ناکام ماندن کلیت طرح را سرشکن می کنند.
در عین حال اگر مدیران کنونی رفتنی شوند و تغییرات اتوبوسی در دولت بعدی نیز رخ داد، این مدیران دست شان باز خواهد بود که عنوان کنند چنین برنامه هایی در دستور کار داشته اند و مدیران جانشین شان توانایی اجرایی این برنامه را نداشته اند. با این اوصاف در هر دو صورت این مدیران بازنده بازی که خود را به راه انداخته اند نیستند و هزینه ها به سیستم مدیریتی کشور تحمیل می شود که مردم بدون توجه به تغییر مدیران و کیفیت وعده ها، خواستار تحقق برنامه ها و وعده های اعلام شده هستند.
البته این رویه مربوط به این ماه ها و این سال ها نیست و در تمامی دولت ها، برخی کارگزاران یک سره چنین وعده هایی را مطرح می کردند و عمل به این وعده ها را برای مدیران پس از خود به ارث می گذاشتند تا میراث داران با حجم عظیمی از برنامه های تحقق نیافته که برخی شان نیز اساساً تحقق ناپذیرند، روبر شوند. رویکردی که مدیر را وا می دارد که از میان دو راهی وقف تمام انرژی اش برای تحقق وعده های پیشینشان و اعلام غیرعملی بودن این وعده و رودرویی با افکارعمومی، یکی را انتخاب کند.
حاصل چنین رویکردی تنها شکل گیری حجم عظیمی از انتظارات کاذب در نزد بخشی از مردم، متاثر از وعده های کاذب برخی مسئولان است و البته اینها عوارض کوتاه مدت و عینی چنین سیاست های مدیریتی است. آثار بلندمت چنین طرح وعده هایی می تواند بی اعتمادی بخشی از افکارعمومی نسبت به اعلام برنامه های مدیران باشد که با توجه به عقبه فکری شان، حتی برنامه های کوتاه مدت اجرایی را نیز یک وعده اجرانشدنی می پندارند و به کل با ماجرا برخورد متفاوتی می کنند.
بی شک اگر با مردم صادق تر بود و با بیان چالش های پیش روی توسعه یابی منطقی هر بخش از کشور، زمان واقعی تحقق طرح ها را اعلام کرد و نگاه تبلیغاتی را در این بخش به حداقل رساند، گام بلندی در حفظ اعتماد افکارعمومی برداشته شده است و محصول این رویکرد مثبت، جز افزایش اعتمادعمومی به طبقه مدیران کشور نخواهد بود.
با این نگاه، شاید بتوان سازوکاری تعریف کرد تا هر مدیری که برنامه ای برای دستگاه ذیل مسئولیتش ارائه می کند، یک ضمانتنامه حقوقی را برای عمل به وعده اش ارائه دهد و در صورت عدم تحقق آن وعده و مقصر بودن مدیر مذکور، مورد پیگیرد حقوقی قرار گیرد. در صورت طرح و پیاده سازی چنین سازوکار حقوقی در تمامی دستگاه ها، مدیران به طرح وعده های بدون پشتوانه و تبلیغاتی نخواهند پرداخت و در طرح برنامه ها و سخنرانی ها جانب احتیاط را رعایت می کنند.
این عملگرایی در واقعی سازی وعده ها، هرچند حاشیه امنیت مدیران را کاهش می دهد اما قطعاً بهتر از آن است که اعتمادعمومی با لطمه ای مواجه شود. بی شک مردم با شرایط فعلی می توانند امورشان را بگذرانند، مشروط به آنکه چشم انتظار اتفاقات مثبت بی تاریخ نگذاریمشان و حکایت آن نگهبان را تکرار نکنیم.