هبوط
اجتماعی فرهنگی
پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی پرقدرت استارت زد.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس در مرحله یک هشتم جام حذفی امروز عصر میزبان ملوان بود و در پایان توانست با نتیجه 6 بر صفر این تیم شمالی را از پیش رو بردارد.

این نخستین بازی پرسپولیس با مربی‌گری یحیی گل‌محمدی بود.

در این دیدار هادی نوروزی (2 گل دقایق 2 و 50)، کریم انصاری (3 گل دقایق 19، 76 و 80) و غلامرضا رضایی (83) 6 گل پرسپولیس را در این دیدار به ثمر رساندند.

پرسپولیس در این دیدار عملکرد خوبی ارائه کرد و نقطه قوت این تیم خط میانی‌اش با حضور علی کریمی، محمد نوری و رضا حقیقی بود.

در این دیدار کریم انصاری فرد، علی کریمی و امیرحسین فشنگچی و از ملوان بابک پورغلامی و پژمان نوری کارت زرد گرفتند ودر یکی دو صحنه تصمیم‌های محسن ترکی در محوطه 18 قدم پرسپولیس با اعتراض شدید بازیکنان ملوان روبه‌رو شد.

مازیار زارع که پیش از بازی صحبت‌های جنجالی را علیه پرسپولیس انجام داده بود در این بازی نتوانست کاری از پیش ببرد و در نیمه دوم از زمین بازی خارج شد.

پرسپولیس با این پیروزی باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف دیدار نفت تهران برود و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار شهرداری یاسوج و ذوب آهن برود.



تاریخ: پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه ای به دکتر علی لاریجانی ضمن اعتراض به سکوت هیات رئیسه مجلس نسبت به آنچه سخنان سراسر توهین‌آمیز و خارج از اخلاق یکی از نمایندگان مجلس درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواند،خواهان فرصت لازم پاسخگویی در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایسنا متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

سخنان سراسر توهین‌آمیز و خارج از عرف و اخلاق یکی از نمایندگان مجلس نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در تاریخ 28 /9/ 91 از تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی و به صورت زنده از صدای جمهوری اسلامی پخش شد، تعجب همگان را برانگیخت .

ضمن اعلام اعتراض به سکوت هیات رئیسه مجلس نسبت به این تضییع آشکار حق و توهین و تهمت و با نسبت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با استناد به مواد 77 و 78 آیین‌نامه داخلی مجلس و بالاتر از آن حسب دستور مستقیم امام (رحمت الله علیه ) خواهشمند است دستور فرمایید در اولین جلسه علنی زمانی را تعیین نمایند تا پاسخ نیز از همان تریبون پخش شود.



تاریخ: پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که چند روزی در تهران ماندگار شده باشید چه برای تفریح و گشت و گذار و رسیدن به مقصد و چه برای انجام امور کاری و اداری. ولی چیزی که در این بین خودنمایی می کند نام های محلات قدیمی تهران است که تا حدودی جالب به نظر می رسند، از قبیل: محله سیدخندان، ونک، درکه، قلهک و...

به گزارش قدس آنلاین، کمتر کسی است که دلیل نامگذاری این محله ها را بداند! حتی با رجوع به افراد کهنسال ساکن در خود این محله ها هم روایت های متفاوتی بدست می آید.

اما بد نیست که بدانید این نام ها اکثراً صبغه ای تاریخی دارند از قبیل: اقدسیه، یوسف آباد، جماران و...
تا زمانی که آقامحمدخان قاجار تهران را به عنوان پایتخت انتخاب نکرده بود از نام این محلات نیز خبری نبود، زیرا قبل از آن تهران فقط محدود بود به قصبه ای که همجوار ری و ورامین بود و این شاهان و شاهزادگان قجری بودند که به توسعه این قصبه پرداختند.

در این بین هر محله نام مخصوصی بخود گرفت ولی هر کدام بنا به دلیلی. اکبر تهرانی در باب دلیل نام محلات کهن و قدیمی تهران این گونه می نویسد:

محله اقدسیه
نام قبلی اقدسیه حصار ملا بوده است، تا اینکه ناصرالدین شاه زمین های آنجا را به باغ تبدیل و برای یکی از همسران خود کاخی در آنجا ساخته که به همین دلیل اسم این مکان به اقدسیه معروف شد.

امینیه اقدس یا اقدس الدوله، عمه «ملیجک معروف» است، که نام اصلی وی زبیده خانم می باشد، که بدواً او به عنوان پرستار و خدمه شاه به اندرون راه یافت، و چون فردی امین و خوش خدمت بود، کم کم به امینه اقدس و اقدس الدوله لقب یافت، و در عداد زوجات ناصرالدین شاه قرار گرفت، تا اینکه به وسیله او برادرش «میرزا محمدخان پدر ملیجک» هم به دربار راه یافت، که به سبب مورد اعتماد بودن او هم به عنوان امین الخاقان معروف شد.


محله یوسف آباد
یوسف آباد در خارج طهران و در شمال غربی دارالخلافه ناصری قرار داشته و دارای باغ هایی بوده که در



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

بینندگان سریال تلویزیونی «حریم سلطان» از این پس باید این سریال را با زیرنویس فارسی و یا به زبان اصلی ببینند چون دوبلورهای این سریال که در ایران اقدام به دوبله این سریال می کردند دستگیر و برای انجام مراحل قضایی راهی بازداشتگاه شده اند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مجموعه «حریم سلطان»، یکی از مجموعه های ماهواره ای است که طی مدت نمایش توانسته مخاطبان بسیاری را در ایران جذب کند. این سریال که با دوبله فارسی در یکی از شبکه های ماهواره ای نمایش داده می شود، داستان حکومت سلطان سلیمان یکی از پادشاهان عثمانی را روایت می کند که درگیر مسائل روزمره کاخ و همسران خود است.

شاید یکی از دلایل جذب مخاطب ایرانی به این مجموعه، دوبله نسبتا مناسب آن در مقایسه با دیگر سریال هایی است که در شبکه های ماهواره ای پخش می شد.

شنیده ها حاکی از آن است، با توجه به اینکه این سریال در ایران دوبله می شود، تعدادی از صداپیشگان مجموعه «حریم سلطان» و به خصوص صداپیشه شخصیت سلطان سلیمان مدتی پیش در ایران دستگیر شده و به زندان منتقل شده اند.



تاریخ: یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

مدت زمان قرارداد من 4 ماه و 20 روز بود و من به آقایان گفته بودم که برنامه‌های دیگری دارم و آنها باید خود را تنظیم می‌کردند که این کار را نکردند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس فریبرز عرب‌نیا بازیگر نقش شهید چمران در فیلم «چ» حاتمی‌کیا دیشب در تماس تلفنی با برنامه هفت سکوت خود را شکست و درباره مسائل پیش آمده درباره این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.

وی که پس از سخنان پژمان لشگری پور بعنوان نماینده فارابی حاضر در فیلم و علی قائم مقامی مدیر تولید این فیلم صحبت می‌کرد گفت: من قصد نداشتم که وارد این مسائل بشوم اما اتفاقاتی در جریان است تا من نه به خاطر خودم بلکه به خاطر ضعف‌های خطرناکی که گریبان سینمای ایران را گرفته صحبت کنم.

عرب نیا افزود: قصد ندارم توضیح زیادی بدهم اما فقط به دو مورد اشاره می‌کنم؛ آقای قائم مقامی دو مورد را مطرح کرد که هر دو مورد آن دروغ است من قراردادی داشتم که به آن پایبند بودم ولی دوستان می‌خواستند آن را زیر پا بگذارند. مشکل هم این است که ناکاربلد‌ها در راس کار قرار دارند و من فقط به قوانین اعتقاد دارم.

عرب‌نیا در ادامه افزود: اولا اینکه گفته می‌شود تا نوزدهم ماه قرارداد بنده تسویه شده و ثانیا اینکه می‌گویند ما تجهیزات نظامی آورده‌ایم و این تجهیزات معطل بنده شده است هر دو این موارد دروغ است.

وی افزود: اگر من تاکنون پاسخی نداد‌ه‌ام به خاطر حرمت بازی در این فیلم است.

عرب نیا در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه هفت درباره اینکه آیا شما کل دستمزد را در این تاریخ گرفته‌اید یا خیر گفت: بحث دستمزد مطرح نبوده و اساسا بحث بر سر زمان بود.

وی افزود: مدت زمان قرارداد من 4 ماه و 20 روز بود و من به آقایان گفته بودم که برنامه‌هایی دیگری دارم و آنها باید خود را تنظیم می‌کردند که این کار را نکردند.

وی افزود: با این حساب من صبر کردم و حتی سفر حج و فیلم دیگری که در دست داشتم به تعویق افتاد با این حال آقایان گفتند که برای ما امکان ندارد خودمان را با این شرایط وفق دهیم.

وی در پایان گفت: در صورت تمایل دوستان فارابی و صلاحدید حاتمی‌کیا، بنده حاضرم در برنامه زنده مقابل دوستان بنشینیم تا حقایق روشن شود.

به گزارش "تابناک" در چند روز گذشته برخی رسانه ها از غیبت عرب نیا بر سر فیلمبرداری فیلم "چ" خبر داده اند و گمانه هایی را از اختلاف نظر شدید عرب نیا و حاتمی کیا مطرح کرده بودند.



تاریخ: شنبه 25 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه روحیه ناسازگاری دولت با قانون، علت عدم ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۲ است، گفت: دولت تعمدا لایحه را دیر به مجلس می دهد و پیش بینی می کنم امسال هم دو دوازدهم بودجه را تصویب کنیم.

موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه تنظیم بودجه سالانه وقت زیادی از دولت نمی گیرد،به مهر گفت:چند عدد و رقم از جمله میزان مالیات ها، هزینه ها و درآمدها ومیزان صادرات نفت باید در قالب بودجه سال ۹۱ تنظیم شود و این زمان زیادی نیاز ندارد.

وی ادامه داد: دولت طبق چارچوب قبلی بودجه می تواند بودجه سال آینده را تنظیم کند و در مهلت قانونی لایحه را به مجلس ارائه دهد اما برای ارائه این لایحه به مجلس علاقه ای ندارد.

ثروتی گفت:قبلا از معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور شنیدم که لایحه آماده است اما نمی دانم اگر این لایحه آماده است چرا به مجلس ارائه نمی شود. من معتقدم دولت تعمدا لایحه را به مجلس نمی دهد.
نماینده بجنورد خاطرنشان کرد: تنظیم لایحه بودجه سالانه کار سخت و پیچیده ای نیست. آقای رئیس جمهور در مجلس گفت که دولت بنا دارد لایحه بودجه را به اندازه یک دفترچه درآورد که در جیب همه ایرانیان جا شود! خب سوال من این است نوشتن این دفترچه چقدر کار دارد که هنوز به مجلس داده نشده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم چون این دولت خیلی با کار قانونی سازگاری ندارد و روحیه اش ناسازگاری با قانون است، همواره میل به کار خلاف قانون دارد بنابراین لایحه بودجه امسال هم به موقع نمی رسد و پیش بینی می کنم امسال هم ما بودجه را دو دوازدهم تصویب می کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد سال آینده دولت علاقمند به قانون و قانونمدار سر کار آید که قانون را اجرا و لوایح بودجه را نیز در مهلت قانونی به مجلس ارائه دهد.




تاریخ: شنبه 25 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
مدیریت پناهگاه "استالین" در مسکو به کسانی که تمایل دارند خود را از پایان دنیا نجات دهند پیشنهاد کرد خود را در رستوران این پناهگاه که 65 متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد، مخفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "نوستی" در بیانیه ای به نقل از مدیریت پناهگاه استالین که به موزه‌ای از دوران جنگ سرد تبدیل شده، اعلام کرد، کسانی که تمایل دارند از "پایان دنیا" نجات یابند، به این پناهگاه که 65 متر زیر زمین قرار دارد و در فاصله 3 کیومتری کاخ کرملین واقع شده، مراجعه کنند.

مسئولان این مجموعه وعده داده اند که در مقابل پرداخت 1.5 میلیون روبل (48هزار و هشتصد و چهل وهفت دلار) برای شخصیت های مهم و 500 هزار روبل (16هزار  دویست و هشتاد و دو دلار) برای شهروندان عادی، جان افراد را در پایان دنیا نجات می دهند!.

در این بیانیه تأکید شده است که بهای بلیت این پناهگاه با نزدیک شدن به موعد پایان دنیا، افزایش خواهد یافت.

مدیریت این مجموعه وعده داده در صورتیکه دنیا به پایان نرسد، نیمی از مبلغ پرداخت شده را به افراد بازخواهدگرداند.

پناهگاه استالین در دهه چهل به دستور استالین ساخته شد. این مجموعه تا سال 2006 در دست وزارت دفاع روسیه بود و پس از این تاریخ به یک شرکت خصوصی فروخته شد.

شایعات در مورد پایان دنیا بر اساس خرافات و برداشت‌های کاملا غیرعلمی از تقویم مایاها بوده است.  در این شایعات ادعا شده که دنیا در 21/12/2012 به دلیل برخورد سیاره ای به نام "نیبیرو" با کره زمین، به پایان می رسد.

این در حالی است که به گفته دانشمندان اساسا چنین سیاره‌ای وجود ندارد.

انجمن فیزیک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که این شایعات هیچ گونه پایه علمی ندارند.

ناسا نیز در صفحه خود برای رد این شایعات اعلام کرد: اگر سیاره نیبیرو یا ایکس واقعی بوده و در مسیر برخورد با زمین قرار داشت‌، دانشمندان باید از حداقل یک دهه گذشته متوجه آن شده و آنرا پیگیری می‌کردند و این سیاره اکنون با چشم غیرمسلح قابل مشاهده بود.



تاریخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

هر چقدر که نام این ساز، ایرانی بودن آن را فریاد می‌زند، کوتاهی مسئولان میراث فرهنگی ما از یک سو و دست‌درازی مسئولان دیگر کشور‌ها از سوی دیگر، کافی است تا میراث تاریخی کشورمان در جلوی دیدگان مسئولان ایرانی به یغما رفته و تنها برای ما آه بماند و افسوس!

به گزارش «تابناک»، همزمان با تغییر و تحولات در ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور، مسعود علویان صدر، معاون این سازمان، از ثبت جهانی پرونده «قالی‌شویان مشهد اردهال» در هفتمین اجلاس کمیته میراث معنوی در پاریس (سوم تا هفتم دسامبر مصادف با سیزدهم تا هفدهم آذر ماه) خبر داده و پذیرش تنها پرونده ارائه شده توسط ایران به این اجلاس را افتخار جهانی دیگری برای میراث فرهنگی کشورمان خطاب می‌کند تا هنوز فرصت خوشحالی از این اتفاق دست نداده، خبر برسد که در‌‌ همان اجلاس، سازی به نام جمهوری آذربایجان به ثبت رسیده که در سراسر جهان با نام ایرانی‌اش شناخته می‌شود؛ تار!

ساز تار در حالی در فهرست میراث ناملموس بشری یونسکو به نام کشور آذربایجان به ثبت جهانی رسید که به گفته معاون میراث فرهنگی کشور، در این اجلاس «یداله پرمون»، مدیر مرکز منطقه‌ای میراث معنوی یونسکو در آسیای مرکزی و غربی و «محمدحسن طالبیان»، مدیر دفتر تدوین پرونده‌های ثبت جهانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بودند.


برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید


این ماجرای تلخ هنگامی عجیب‌تر جلوه خواهد داشت که به
اطلاعیه یونسکو درباره آن مراجعه کنیم؛ جایی که درمی‌یابیم «ساز تار» به مفهوم مطلق آن ـ و نه نوع خاصی از آن ـ همراه با همه فنون ساخت و شیوه‌های نواختنش بدون اعتنا به ایران و حتی دیگر کشورهای منطقه به نام جمهوری آذربایجان به ثبت رسیده است.

رضا مرادی غیاث آبادی، پژوهشگر و نگارنده کتاب «فرهنگ نامه ایران باستان» در تشریح این ماجرا در وب‌سایتش (پژوهش‌های ایرانی) می‌نویسد: این اتفاق در حالی صورت می‌پذیرد که مرکز مطالعات منطقه‌ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس به تازگی و با بوق و کرنای فراوان در ایران راه‌اندازی شده بود ... [اکنون] مسئولان ایرانی این کمیته و نیز مسئولان ذی‌ربط سازمان میراث فرهنگی هر اندازه که به دلیل این اتفاق و بابت ناتوانی و بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی خود شرم‌زده باشند، باز هم کم است.


نقش تار روی پیکره گلی از تمدن‌های ماقبل کورش، دوره عیلامی میانه، اواخر هزاره دوم قبل از میلاد، کشف شده از شهر شوش - موزه لوور


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

 



تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
انجمن فیزیک ایران اعلام کرد شایعات درباره به نابودی کره زمین و پایان جهان هیچ گونه پایه علمی ندارد.

به گزارش همشهری انجمن فیزیک ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به شایعات مبنی بر نابودی زود هنگام سیاره زمین و پایان جهان، گفت: "استفاده از ادبیات علمی، استناد به بعضی از وقایع نجومی مانند افزایش لکه‌های خورشیدی (که امری غیر معمول نیست)‌ و ارجاع غلط به وبگاه های معتبر از جمله دلایل جذابیت این شایعات در بین مخاطبان و شیوع آن درجامعه بوده است."

به گفته انجمن فیزیک ایران ظاهر شبه‌علمی این شایعات ممکن است باعث شود افراد نا آشنا با علم نجوم و فیزیک  نتوانند نادرستی آنها را تشخیص دهند، اما "این شایعات هیچ گونه پایه علمی ندارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.»

منشا شایعات درباره نابودی کره زمین پایان یافتن یک دوره پنج هزار و 125 ساله موسوم به «شمارش بلند» در تقویم قوم باستانی مایا در مکزیک در 21 دسامبر 2012 است.



تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

اين فيلم وحشتناك و باورنكردني است. دزدان حتي با گرفتن دار و ندار طعمه‌شان در روز روشن باز دست از سرش بر‌نمي‌دارند.


به گزارش ایران وقتي ضربه چاقو بي‌رحمانه به بدن مرد جوان وارد مي‌شود، رهگذران با وحشت به 4 مرد جوان كه ماسكي به صورت زده‌اند، خيره مي‌شوند تا آنان سوار بر موتورهايشان كه يكي از آنها طلق هم دارد و پلاكش ناخوانا است شده و فرار كنند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

انتشار خبر و تصویر حضور یک مرد نورانی با لباس عربی در مسجد النبی به داغ ترین موضوع سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی مطبوعات سعودی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالواحد الحطاب" مدیر روابط عمومی ریاست مسجد النبی تأکید کرد: همه مسائل مطرح شده چیزی جز مونتاژ تصاویر نیست.

این درحالی است که روزنامه سعودی "عکاظ" به نقل از "سعد العوفی" مدیر مرکز تلویزیون مدینه اعلام کرد: در این واقعه نور بر یکی از افراد منعکس شده؛ و دوربین ها این ماجرا را هنگام نماز جمعه در مسجد النبی ثبت کردند.

"شیخ دکتر غازی المطیری" استاد هیأت امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه اسلامی مدینه نیز دراینباره گفت: نباید با عجله و شتابزدگی، درباره این رویداد تصویری اظهار نظر کرد.

المطیری افزود: نخست اینکه افراد متخصص باید درباره این نور اظهار نظر کنند؛ و دوم اینکه قبل از توصیف موضوعی درخصوص عالم غیب باید تحقیق کرد.

روزنامه عکاظ تأکید کرد: با آغاز خطبه جمعه شیخ عبد المحسن القاسم در ساعت 14 و 30 دقیقه ظهر، این رویداد باعث ترس برخی از حاضران شد، برخی از افراد نیز تصور کردند که آن فرد موجودی غیر از انسان است.



تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
" تقلبی‌ها سر از ماهواره‌ درمی‌آورند" عنوان یادداشتی است که از " حمید ضیائی‌پرور" کارشناس رسانه در همشهری آن لاین منتشر شده است.

در این یادداشت آمده است:

تبلیغات خدمات یا کالاهای پزشکی یا داروهای مختلف از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به امری رایج و متداول تبدیل شده است.

با وجود ممنوعیت تبلیغات خدمات پزشکی در تمام رسانه‌ها، این شبکه‌ها در خلأ نظارتی موجود به‌طور شبانه‌روزی مخاطبان را با اینگونه تبلیغات توخالی بمباران می‌کنند.

اگر کسی به‌ طور مداوم بیننده این شبکه‌ها باشد چنین تصور خواهد کرد که اغلب مخاطبان ایرانی این شبکه‌ها یا معتادند یا ناتوانی جنسی دارند یا چاق هستند و یا از زشتی صورت و معیوب‌بودن بدنشان رنج می‌برند. تبلیغ محصولات غیراستاندارد و فاقد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رویه ثابت این شبکه‌ها تبدیل شده و متأسفانه از راه‌های مختلف این محصولات به‌دست مصرف‌کنندگان داخلی نیز می‌رسد.

این در حالیست که سیستم درمانی و دارویی کشور، برای تمام بیماری‌های مرسوم یا مشکلات



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
مدال نمادین فاسد‌ترین کشور توسط مردم افغانستان به حامد کرزی اهدا شد!

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش نهاد شفافیت بین‌المللی افغانستان جزو فاسدترین و نیوزیلند در راس سالم‌ترین کشورهای جهان هستند.

به همین مناسبت جمعی از مردم افغانستان طی مراسمی نمادین مدال فاسدترین کشور را به رییس جمهور کشورشان اهدا کردند.

در این گزارش از سومالی، کره شمالی، میانمار، افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان، سودان، عراق، هائیتی و ونزوئلا به ترتیب به عنوان فاسدترین کشورها نام برده شده‌اند.

سنگاپور در رده پنجم و استرالیا در رده هشتم کشورهای سالم قرار گرفته‌اند. دانمارک، فنلاند، سوئد، نروژ، ایسلند، سوئیس، هلند، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، بلژیک و ایرلند در 20 جایگاه اول کشور‌های سالم قرار دارند.



تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 222
بازدید دیروز : 354
بازدید هفته : 791
بازدید ماه : 787
بازدید کل : 90020
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content