هبوط
اجتماعی فرهنگی
پگاه آهنگرانی در تماس خبرنگار کافه سینما خبر بازداشت اش را تکذیب کرد، اما منیژه حکمت، تهیه کننده سینمای ایران و مادر پگاه، خبر محکومیت 18 ماهه او را تایید کرد.

به گزارش کافه سینما، صبح امروز خبرگزاری فارس خبرداد که "پ. الف". یکی از بازیگران زن سینمای ایران شب گذشته بازداشت شده است. آهنگرانی ساعتی بعد خبر بازداشت اش را در تماس خبرنگاه کافه سینما تکذیب کرد. اما در همین رابطه ساعتی بعد منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی، در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره مطالب منتشر شده پیرامون صدور حکم محکومیت پگاه آهنگرانی اظهار کرد: وی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی "مقیسه" به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

وی توضیح داد: پگاه آهنگرانی قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع‌الخروج است و به‌رغم دعوت از سوی جشنواره‌های مختلف، موفق به حضور در آن‌ها نشده است. به عنوان مثال، هم‌اینک فیلم «دربند» که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده، بدون وی در جشنواره شیکاگو حضور دارد.

منیژه حکمت، کارگردان تهیه‌کننده سینما و مادر پگاه آهنگرانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط حال حاضر کشور و جو همدلی ایجاد شده بین مردم و بویژه هنرمندان، محدودیت‌های اعمال شده بر روی این بازیگر و سینماگر کاسته شده و در رای صادر شده تجدیدنظر شود.

حکمت به شبکه ایران نیز گفت: «مسعود ده نمکی پیرامون همان ماجرای 2 سال پیش این کار را کرده است. ده نمکی دست از سر من و خانوده ام بر نمی دارد!»

گفتنی است حدود دو سال پیش فیلم مستندی با عنوان «ده‌نمکی‌ها» توسط پگاه آهنگرانی(در باره فعالیت‌های مسعود ده‌نمکی از دهه 70 تا به حال) ساخته شد که در شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شد، در همان زمان شایعاتی پیرامون شکایت وی از پگاه آهنگرانی به دلیل ساخت این مستند منتشر شد که ده‌نمکی با شایعه خواندن آن اعلام کرد: خودم برای ساخت این مستند به پگاه آهنگرانی کمک کرده‌ام، گرچه خیلی از همفکران پگاه آهنگرانی فیلم وی را در جشنواره‌ای نپذیرفتند و به وی اهانت کردند.
 



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
صبح امروز حدود 40نفر ازاهالی شهرک «علی پروین» در هشتگرد برای رسیدگی به مشکلات خود مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال تجمع کردند.

اهالی شهرک 180 واحدی که حدود 10 سال است درگیر این پرونده هستند، امروز برای احقاق حق خود به ناچار متوسل به مسوولان فدراسیون فوتبال و پس از آن باشگاه پرسپولیس شدند.
به گزارش شبکه ایران، موضوع از این قرار است که در سال 81 علی پروین زمینی از سازمان عمران هشتگرد دریافت می کند. پروین در آن سال از بانک صادرات وامی معادل 900 میلیون تومان دریافت و 180 واحد مسکونی در این زمین می سازد.

وکیل تجمع کنندگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه ایران اظهارداشت: آقای پروین 180 واحد مسکونی نامطلوب و بی کیفیت را به مردم فروخته و تاکنون برای بازپرداخت وام اقدام نکرده است. در حال حاضر بدهی او به بانک بیش از 6 میلیارد تومان شده است. در این شرایط، اهالی چند سال پیش به دادگاه مراجعه و پرونده ای در این باره تشکیل شد که در نهایت علی پروین محکوم و ناچار شد که سند واحدها را به نام ساکنان آن بزند و تا یکسال نیز مهلت داشت تا بدهی بانک را پرداخت کند.

عباسی راد در ادامه افزود: پس از گذشت یکسال هیچ اقدامی توسط  پروین صورت نگرفت و از روی ناچاری حکم توقیف اموال ایشان صادر شد ولی اموالی از پروین به دست نیامد. مردم پیگیری های زیادی داشتند که در تاریخ 8/2/92 در بانک صادرات مرکزی جلسه ای با حضور ساکنان، بنده و علی پروین تشکیل شد. در آن جلسه بدهی ها تفکیک و قرار شد 4 میلیارد بدهی را علی پروین بپردازد و دو میلیارد دیگر بین ساکنان تقسیم شود.

وی بیان داشت: مردم هم برخلاف میل باطنی شان و برای اینکه موضوع تمام شود پذیرفتند و هر کدام 11 میلیون تومان به حساب بانک صادرات واریز کردند. 11 میلیونی که با سختی و گرفتن وام تهیه کردند. در آن جلسه علی پروین چکی به مبلغ 200 میلیون تومان به عنوان تضمین برای تاریخ 20/5/92 صادر کرد.

وکیل شاکیان اظهارداشت: متاسفانه چک هم برگشت خورد و پس از آن هم علی پروین هیچ اقدامی انجام نداد. 180 خانواده ساکن در این شهرک که از قشر ضعیف جامعه هستند و ارزش های ملک آنها هم ناچیز است تصمیم گرفتند مقابل فدراسیون فوتبال تجمع کنند. البته من امروز دادگاه بودم که فهمیدم آنها چنین تصمیمی گرفته اند و بلافاصله خودم را رساندم. آنها حتی به توصیه من برای متفرق شدن هم عمل نکردند تا اینکه مسوولان فدراسیون فوتبال گفتند این مساله به آنها مربوط نمی شود و از مردم خواستند که به باشگاه پرسپولیس مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: آقای رویانیان هم در باشگاه پرسپولیس حضور نداشت و سالارکیا مسوول حقوقی باشگاه قول داد که در اسرع وقت جلسه ای با حضور شاکیان و علی پروین تشکیل دهد و موضوع حل شود. من به عنوان وکیل مردم تعجب می کنم که چطور با این بدهکار بانکی برخورد نمی شود. اگر به جای علی پروین که صاحب اسم و رسم است، یک فرد عادی بود تاکنون چه برخورد قانونی با او شده بود؟ چرا باید تاوان بدهی چند میلیاردی ایشان را مردم بدهند؟
به گزارش خبرنگار شبکه ایران، تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بودند: "علی پروین حقوق مردم مستضعف هشتگرد را پایمال کرده است" و این سوال را مطرح کردند که چرا با وی به عنوان «یک بدهکار» بزرگ بانکی برخورد نمی شود.
 



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
مسعود مرعشی در روزنامه قانون نوشت:

کامران دانشجو، وزیر علوم محبوب و مورد علاقه دانشجویان، در دولت محمود احمدی نژاد، گفته به خاطر رفاقتی که با آقای احمدی نژاد دارد، قصد کرده که 20 سوال را با ایشان مطرح کند.

درست است که آقای احمدی نژاد، با ما رفاقتی ندارد، ولی ما که عاشق ایشان هستیم. اگرچه از قدیم گفته‌اند «عشق یه سره مایه دردسره»، ولی با این حال به خودمان حق می‌دهیم که ما هم 18 سوال از آن شخصیت بزرگوار بپرسیم:

1. آقای احمدی نژاد! ایده‌های موفق اقتصادی هشت سال اخیر، همه اش کار خودتان بود یا با آقای پژویان هم مشورت می‌کردید؟

2. آقای رئیس‌جمهور سابق! آن دفعه که تشریف بردید نیویورک، نفر 138ام از هیات 160 نفره که با شما تشریف بردند، خواهرزاده حاج اصغر، همسایه سرکوچه‌ای شما نبود؟ ماشاا... چقدر بزرگ شده. دانشگاه می‌رود یا ازدواج کرده؟

3. آقای دکتر! روز آخر از جیبتان یک لیستی از مفسدان اقتصادی درآوردید و به من دادید. نفر سوم را بدخط نوشته بودید، نتوانستم بخوانم. کی بود؟

4. آقای احمدی نژاد! سر ابرقدرت‌ها را که به طاق کوبیدید، چه صدایی داد؟

الف) ترق ب) پورت ج) زارت د) گورپ

5. آقای دکتر! شما فرموده بودید گنده تر از اوباما هم نمی‌تواند غلطی بکند؛ سه مورد گنده تر از اوباماها را نام ببرید. با رسم شکل.

6. شما که این قدر «هلو» دوست داشتید چرا این گونه آن را حیف و میل کردید؟

7. آقای احمدی نژاد! گفته بودید نمایندگان مجلس کاری نمی‌کنند، همینطوری نشسته اند یک دکمه را فشار می‌دهند. آن دکمه چیست؟ نام برده و توضیح دهید.

8. جناب دکتر! انگلیس جزیره کوچکی در کجاست؟

الف) غرب آفریقا ب) شمال آفریقا ج) بین کره شمالی و کره جنوبی د) بعد از چهارراه، انتهای خیابان

9. آقای احمدی نژاد! مشکل ما الان موی بچه‌های ماست؟ نه واقعا مشکل ما الان اینه؟

10. آقای دکتر یکی از دوستان اینجانب 16 میلیارد سرمایه اولیه دارد و می‌خواهد با آن دانشگاه تاسیس کند، این رقم کافی است یا جلوی بچه بگذارد، بچه قهر می‌کند؟

11. با چه نرم افزاری و از کجا این آمارها را استخراج می‌کردید؟

12. برای انتخابات بعدی هم «رایحه خوش خدمت» را پر خواهید آکند؟ یا خواهید پراکند؟

13. آقای احمدی نژاد! شما که همیشه با مردم اینجوری بودید (اسمایلی کف دست)، بیایید بینی و بین ا... بفرمایید علی دایی را شما عزل کردید یا فدراسیون؟

14. آقای دکتر چه کار می‌کردید که تا وارد ورزشگاه می‌شدید، اگر 10 بر صفر هم جلو بودیم در عرض 10 دقیقه، تیم استاد می‌شد؟

15. چرا بعضی وقت‌ها وسط مصاحبه، طوری از جایتان نیم‌خیز می‌شدید که آدم فکر می‌کرد الان می‌گذارید زیر گوش مجری؟

16. آقا واقعا دولت روحانی چطور توانست خزانه پر شما را در عرض دوماه جارو کند، که الان چیزی در خزانه نداریم؟

17. اعضای خانه سینما خدمت آقای شمقدری التماس دعا داشتند، سلام دوستان را به ایشان ابلاغ فرمودید؟

18. حرف‌هایی که راجع به رئیس دفترتان می‌زدید، واقعی بود یا «شوخی-بازی» در می‌آوردید، بخندیم؟
 



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 275
بازدید ماه : 271
بازدید کل : 89504
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content